.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت پرده اتحاد بحرین و عربستان

یک کارشناس عراقی امور خلیج فارس از دلایل مطرح شدن طرح اتحاد عربستان و بحرین پرده برداشت.

به گزارش  شمال نیوز به نقل از ابنا ـ «ازهر خفاجی»،فعال سیاسی عراقی و کارشناس امور خلیج فارس تلاش عربستان سعودی برای اعلام اتحاد با بحرین را نوعی تلاش خطرناک دانست و تصریح کرد: دولت سعودی به دنبال تغییر نقشه جمعیتی جغرافیایی منطقه خلیج فارس،از بین بردن هویت مردم بحرین و کاستن از جمعیت شیعیان این کشور در برابر جمعیت اهل سنت است.

وی که با رادیو "صوت العراق" گفت‏گو می‏کرد، 4 دلیل اساسی پشت پرده طرح اتحاد بحرین و عربستان را تشریح کرد و گفت:اولین دلیل آن است که دولت سعودی در توقف انقلاب گسترده مردم بحرین ناکام مانده است.

کارشناس مسائل خلیج فارس با اشاره به دلیل دوم طرح اتحاد عربستان و بحرین خاطرنشان کرد: سازمان اطلاعات سعودی با اطلاعاتی دقیق دست یافته که نشانگر ناتوانی و ناامیدی رژیم آل خلیفه در کنترل تظاهرات و توقف موج گسترده آن در مناطق مختلف بحرین و همچنین تسلیم شدن در برابر خواست مردم بحرین و واگذاری حکومت به مردم است.

وی افزود: با توجه به این اطلاعات سعودی‏ها که در داخل مواجه با جنبشهای مردمی هستند، نگران ضربه امنیتی و سیاسی هستند که دست کمی از انقلاب های تونس و مصر ويمن ندارد.

ازهر خفاجی سومین عامل طرح اتحاد عربستان و بحرین را تلاش برای تغییر نقشه جمعیتی جغرافیایی ساحل شرقی خلیج فارس برای از بین بردن جمعیت شیعه در بحرین دانست و افزود: البته این طرح پس از آن دنبال می شود که  طرح اعطای تابعیت به بیش از 100 هزار نفر از شهروندان سنی اردنی،سوری،بلوچی، پاکستانی و فداییان صدام،برای از بین بردن اکثریت شیعه در این منطقه شکست خورد.

وی ادامه داد: چهارمین دلیل برای دنبال کردن طرح اتحاد عربستان و بحرین آن است که  این طرح یک طرح بین المللی است که امریکا و انگلیس در پشت آن قرار دارند.

کارشناس مسائل خلیج فارس تصریح کرد: طرح اتحاد عربستان و بحرین را «کیم دارویک»،مشاور امنیت ملی امریکا در دیدار با «نايف بن عبد العزيز»، ولیعهد سعودی در دفتر نخست وزیری انگلستان پیشنهاد کرده است و در این دیدار توانسته رضایت ولیعهد سعودی را برای اعلام "اتحادیه" جلب کند. ضمن آنکه آمریکایی‎ها در دیدارهای دو جانبه هم پاسخ مثبتی را به این طرح داده‏اند.

خفاجی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه  به ضرورت مقابله مراجع شیعه در عراق و ایران با طرح پیشنهادی انگلیس‌ها خواستار صدور فتوای تحریم تشکیل اتحادیه میان بحرین و سعودی شد و گفت: این طرح نقشه جغرافیایی جمعیتی منطقه را تغییر می دهد و در آینده قابل پیش بینی، جمعیت غالب شیعیان بحرین را از بین می برد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.